درد شانه

درد شانه شکایت اغلب بیماران است که با مشکلاتی در شانه خود مواجه هستند ، مفصل شانه یک مفصل گوی و کاسه ای است که از چهار عضله و تاندون تشکیل شده است و اطراف مفاصل شانه را پر کرده اند. یکی از دلایل عمده درد شانه آسیب سر شانه است.

مفصل شانه دامنه حرکت وسیع دارد و در معرض آسیب دیدگی بیشتری قرار دارد.

افرادی که دچار درد شـانه هستند اغلب از گرفتگی و سفتی شانه خود شکایت می کنند و قادر نیستند دستان خود را به پشت حرکت بدهند.

علت درد شانه

• التهاب تاندون به دلیل انجام حرکات غیر اصولی و بیش از حد
  • آسیب های عضلانی
  • شکستگی استخوان‌ های شانه
  • کشیدگی بیش از حد
  • بی ثباتی مفصل شانه و موارد در رفتگی
  • خارج شدن ریشه عصب از نخاع یا رادیکولوپاتی

درد شانه

قابل ذکر است که در برخی موارد درد شـانه به دلیل ارتباط با بیماری های دیگری از قبیل شانه منجمد، آرتروز شانه، آرتروز مفصل آکرومیوکلاویکولار، بعضی از تومورها و آرتریت روماتویید شانه است که در قسمت هایی از شانه انتشار یافته است.

برای تشخیص بیماری و علت درد شانه روش های مختلفی وجود دارد.

درمان درد شانه

• اگر درد شـانه و گردن جدی گرفته نشود و درمان نشود موجب ضعف شانه، گردن و قسمت بالایی کمر خواهد شد.
  • همچنین همین دردهای کوچک ممکن است مشکلات بزرگتری از قبیل از بین رفتن  انحنای طبیعی ستون فقرات یا کیفوز ستون فقرات را ایجاد نماید.
  • اولین اقدام برای درمان درد شانه و دست، ورزش است که با دادن ورزش، درد شانه و حرکات اصلاحی توسط پزشک انجام می شود.
  • حرکات اصلاحی و کششی موجب شل شدگی عضلات می شود و باعث می شود که عضله شانه از خشکی در آید و به راحتی بتواند حرکت داشته باشد و بچرخد.
  • اقدام بعدی درمان دارویی است که پزشک با تجویز دارو های ضد التهابی و مسکن است به تسکین و درمان می پردازد.
  • در صورتی که درد شانه منشا عصبی داشته باشد و به نخاع مربوط باشد درمان جدی تر خواهد بود.
  • درمان درد عصبی شانه جراحی می باشد.
  • قابل ذکر است که پزشک متخصص مغز و اعصاب با معاینه دقیق و مورد بررسی قرار دادن شرایط جسمی بهترین روش درمانی را برای فرد انتخاب می کند.