درمان سردرد

می توان اذعان داشت که اکثر افراد در مرحله ای از زندگی خود بنا به دلایل مختلفی با سردرد مواجه بوده اند ، در رابطه با درمان سردرد باید گفت که با توجه به منشاء سردرد می بایست درمان متناسب با آن لحاظ گردد.

تشخیص علت سردرد

قاعدتا هیچ فردی بر اساس دانسته های خود نخواهد توانست علت سردرد را ریشه یابی کند ؛ لذا شاهد آن هستیم که در برخی موارد به دلیل عدم شناسایی منشاء سردرد ، افراد با بکارگیری درمان های ابتدایی تنها به صورت موقتی از درد رهایی یافته و پس از مدتی مجددا با آن روبرو می شوند.

دکتر مونا حجازی ، یکی از بهترین متخصصان مغز و اعصاب تهران ، قادر به تشخیص بیماری های مغز و اعصاب و ارائه بهترین خدمات درمانی در این حوزه می باشند.

نواحی پیدایش سردرد

سردرد می تواند در هر یک از نقاط زیر بروز نماید :

• پیشانی
  • پشت سر
  • ملاج
  • گیجگاه
  • یک طرف سر

انواع سردرد

گاهی محل سردرد ، در راستای تشخیص نوع سردرد به ما کمک می کند.

در ادامه پیرامون انواع سردرد توضیحات مختصری ارائه خواهیم نمود :

• سردرد ناشی از دردهای مفاصل فک :

دردهای TN joint یا دردهای مفاصل فک ، معمولا در ناحیه گیجگاهی دو طرف در ناحیه جلوی گوش دو طرف احساس می شود.

• سردرد ناشی از سینوزیت :

دردهای مربوط به سینوزیت ها ، معمولا در ناحیه گونه و پیشانی دوطرف سر و اغلب همراه با ترشحات چرکی و تب وجود دارد.

• سردرد ناشی از دردهای خوشه ای :

دردهای کلاستر یا دردهای خوشه ای ، دردهای یک طرفه ای هستند که در نواحی دور چشم  و به صورت یک طرفه وجود دارند. مبتلایان به آن ، اغلب مردان جوانی هستند که شدت بیماری ، نیمه شب آن ها را بیدار می کند و در کیفیت خواب شان خلل وارد می آورد.

• سردرد ناشی از دردهای عصبی ( تنش ) :

منظور از دردهای Tension یا درهای عصبی ، دردهایی است که به صورت نوارهای فشارنده ای دور تا دور سر وجود دارد. گاهی اوقات ما دردهای گردن را به دلیل دیسک و تنگی کانال در ناحیه قله سر یا ناحیه Vertex نیز می توانیم احساس کنیم.

• سردرد ناشی از میگرن :

دردهای میگرنی می توانند یک طرفه ، دو طرفه ، ضربان دار و گاهی در تمامی سر احساس شوند.

درمان سردرد

در صورت مواجهه با سردرد به چه پزشکی مراجعه کنیم ؟

در صورتی که سردرد شما جزو سردردهای عادی است که در اثر خستگی ، بی خوابی یا گرسنگی پدید آمده ؛ می توانید به پزشک عمومی مراجعه کنید.

اما چنانچه به دلیل سردرد با تاری دید مواجه شدید یا در صورتی که همراه با سردرد دچار علائمی همچون تهوع و سرگیجه شدید ، هرگز نسبت به این علائم بی اعتنا نباشید و جهت درمان سردرد سریعا به یک متخصص مغز و اعصاب مجرب و حاذق مراجعه نمایید.

در صورتی که با علائم ذیل روبرو شدید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه فرمایید :

• چنانچه سن شما از ۵۰ سال بیشتر است و اخیرا با سردرد مواجه شده اید یا از سردرد مزمن رنج می برید.
  • اگر همراه با سردرد با علائمی اعم از سرگیجه ، تاری دید ، تهوع و استفراغ روبرو هستید و حتی در موارد حادّ دچار غش و بیهوشی می شوید.
  • در صورتی که سردرد شما سبب ایجاد ضعف یا عدم کنترل برخی ارگان های بدن تان می شود و در مواردی نیز منجر به مختل شدن بینایی و تکلم شما می شود.
  • چنانچه در طول هفته ، بیش از ۲ مرتبه دچار سردرد می شوید.
  • اگر با گذشت زمان و بکارگیری مراحل درمانی ، باز هم سردرد تان ریشه کن نشده است.
  • در صورتی که با وجود مصرف داروهای OTC ، همچنان سردرد شما برقرار است.
  • چنانچه سردرد تان حالتی ناگهانی و تشدید شونده دارد و در پی آن دچار تب یا گرفتگی عضلات گردن می شوید.
  • اگر سابقه بیماری سرطان دارید یا دچار بیماری ایدز هستید.
  • در صورتی که سرتان مورد اصابت ضربه قرار گرفته است و در پی آن دچار سردرد شده اید.
  • چنانچه سردرد ، امور روزمره تان را تحت الشعاع قرار داده و شما را در انجام آن ها با مشکل مواجه کرده است.
ثبت نام
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Zayn
6 ماه ها گذشته

Hi, very nice website, cheers!
——————————————————
Need cheap and reliable hosting? Our shared plans start at $10 for an year and VPS plans for $6/Mo.
——————————————————
Check here: https://www.reliable-webhosting.com/