عوامل سکته مغزی

عوامل سکته مغزی : سکته مغزی نوعی اختلال نورولوژیک ناگهانی است که به علت عروق کانونی منتسب می باشد و در پی آن خون رسانی به ناحیه ای که دچار سکته مغزی شده است دچار اختلال می گردد.

چنانچه خون رسانی به ناحیه ای از مغز مختل و متوقف گردد، آن قسمت از مغز دیگر قادر به عملکرد طبیعی نخواهد بود. این وضعیت در اصطلاح، سکته مغزی نامیده می شود.

علل مختلفی نظیر بسته شدن یا پاره شدن یکی از رگ های خون رسان مغز می تواند زمینه ساز سکته مغزی شود. آمار سکته مغزی در آقایان بیشتر از زنان می باشد.

عوامل سکته مغزی پیست ؟

عموما سکته مغزی ، علائم هشدار دهنده ای ندارد یا اینکه علائم آن حداقل است. اما به عواملی از قبیل: کم تحرکی، چاقی، رژیم نامناسب غذایی، مصرف بی رویه نمک و چربی، استعمال دخانیات می توان به عنوان محرک هایی برای سکته مغزی اشاره نمود.

بعد از بروز سکته مغزی

بلافاصله پس از سکته مغزی بیمار باید به بیمارستان انتقال داده شود تا از صدمات جبران ناپذیر به مغز وی جلوگیری به عمل آید. عوارض ایجاد شونده پس از سکته مغزی وابسته به محل سکته و وسعت بافت های درگیر شده مغز دارد.

عوارض سکته مغزی شامل عوارض خفیف و گذرا مانند تاری دید تا عوارض فلج کننده دائمی یا حتی مرگ می باشد. سکته مغزی سومین عامل مرگ و میر در جهان است.

در صورتی که این علائم یاد شده، در مدت ۲۴ ساعت رفع شوند، به این وضعیت در اصطلاح، حمله ایکسمی گذرا (transient ischemic attack) می گویند که هشدار یک سکته مغزی احتمالی در آینده را می دهد.

 

عوامل سکته مغزی

پیشگیری از سکته مغزی

اساسی ترین روش پیشگیری، آشنایی با عوامل خطرزا در سکته مغزی ، رعایت توصیه های پزشکان و داشتن الگوی زندگی سالم می باشد.

چنانچه سکته مغزی یا حمله ایسکمیک گذرا (TIA یا سکته مغزی کوچک) داشته اید جهت پیشگیری از سکته بعدی موارد ذیل را رعایت فرمایید:

توصیه های سبک زندگی سالم به طور عمده شامل:

  • افزایش فعالیت جسمانی و ورزشی
  • کنترل کردن فشار خون بالا
  • مدیریت استرس
  • رعایت رژیم غذایی سالم، مصرف گوجه فرنگی، رژیم غذایی مدیترانه ای و رژیم غذایی مناسب برای مدیریت دیابت
  • درمان و کنترل بیماری دیابت
  • کاهش مصرف کلسترول، سدیم و چربی
  • سیگار نکشیدن و حتی الامکان ترک سیگار

موارد ذکر شده فوق، جهت پیشگیری از ابتلا به سکته مغزی به شما کمک می نمایند.

 

یک پاسخ برای عوامل سکته مغزی
  1. Ventricular restoration a surgical approach to reverse ventricular remodeling priligy reviews This He Feng heard that he had been to the Demon Race, and he also killed two Demons


[بالا]

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button