علت لرزش دست

علت لرزش دست در افراد می تواند عوامل مختلفی از قبیل مبتلا بودن به بیماری ام اس و مصرف دارو ها یا کمبود ویتامین b12  و  مصرف مشروبات الکلی و موارد خاص دیگر باشد.

لرزش دست و پا یا بیماری پارکینسون یک بیماری تحلیل برنده سیستم عصبی است، یعنی مرگ و اختلال عملکرد سلول‌های عصبی یا نورون های مغزی.

ممکن است اخیرا لرزش دست‌های شما شروع‌ شده باشد یا شاید لرزش دست‌های شما در حال بدتر شدن استو شاید لرزش دست‌های شما به هنگام فشار روحی بالا یا خشم شما اتفاق بیافتد.

پارکینسون بعد از بیماری آلزایمر، به دومین بیماری مهم جهان تبدیل شده که مغز و اعصاب را مورد هدف قرار می ‌دهد. احتمال بروز آن با افزایش سن بیشتر می ‌شود و اغلب در سن ۵۰ تا ۶۰ سالگی شروع می شود و به تدریج بدتر می ‌شود.

علت لرزش دست و پا

رعشه یا لرزش دست یکی از علائم اولیه بیماری پارکینسون است قابل ذکر است که همه افرادی که مبتلا به بیماری پارکینسون هستند دچار لرزش نیستند، اما اکثر افراد در مراحل اولیه این بیماری حرکت ناچیزی را در دست، پا یا حتی یکی از انگشتان خود تجربه می ‌کنند.

در اغلب موارد، رعشه تنها یک قسمت از بدن را تحت تاثیر قرار می ‌دهد و غالبا زمانی اتفاق می‌افتد که عضله‌های شما در حالت استراحت قرار دارند. وقتی‌ که حرکت می‌ کنید دیگر از لرزش خبری نیست. حتی خم کردن اندک انگشت‌های دست نیز می ‌تواند باعث متوقف ساختن رعشه شود.

به‌ مانند دیگر ترمورها، استرس و هیجان می‌توانند باعث بدتر شدن لرزش در حال استراحت شوند.

مرسوم‌ترین داروهای ایجادکننده لرزش دست و پا داروهایی هستند که ماده شیمیایی مغزی به نام دوپامین که در مغز تولید می شود را مسدود نماید. دوپامین اطلاعات را از یک بخش مغز به بخش دیگر مغز انتقال می‌ دهد.

درمان قطعی لرزش دست

افراد مبتلا به این بیماری می ‌توانند با استفاده از گام ‌های بسیاری کیفیت زندگی خود را حفظ کنند. متاسفانه هیچ درمانی نمی‌ تواند با اطمینان باعث بهبودی یا کند کردن روند سیر بیماری شود.

درمان‌های فعلی که انجام می گیرد حداکثر روی علائم بیماری اثر دارند و روی سیر روند بهبودی تاثیری ندارد.

درمان فعلی لرزش دست و پا تجویز دارو، فیزیوتراپی می باشد که باعث بهبودی یا کند کردن سیر بیماری می شود و درمان ‌های فعلی حداکثر روی علائم بیماری اثر دارند و روی سیر بیماری  تاثیر گذار نخواهد بود.

 

drhejazi2

View Comments

Recent Posts

میگرن چیست ؟ علائم و درمان آن

به طور کلی به اختلال یا سردرد مزمنی که به دلیل تغییرات موقتی قطر رگ…

6 روز ago

فلج بل و معرفی روش های درمان آن

عارضه ای به نام از کار افتادگی موقت عضلات صورت ، فلج بل گفته می…

2 هفته ago

درمان افسردگی

تقریبا همه افراد در برهه ای از زندگی خود با احساس نا امیدی همراه بوده…

3 هفته ago

مننژیت

مننژیت به معنای التهاب غشاهای احاطه کننده مغز و نخاع می باشد. تورم ناشی از…

3 هفته ago

درمان ام اس | دکتر مونا حجازی

درمان ام اس چگونه است ؟ افرادی که مبتلا به ام اس هستند ، باید…

4 هفته ago

پارکینسون

پارکینسون یا فلج لرزان ، پس از آلزایمر دومین بیماری مهم جهان می باشد. این…

1 ماه ago