متخصص مغز و اعصاب

ویروس کرونای جدید در مایع مغزی نخاعی

شناسایی ویروس کرونای جدید در مایع مغزی نخاعی

ویروس کرونای جدید در مایع مغزی نخاعی : ویروس کرونای جدید ( Covid – ۱۹ ) گونه ای جدید از ویروس کرونا است که پیش از این در انسان به صورت ناشناخته بود. این ویروس اولین بار در سال ۲۰۲۰ و در ووهان چین شناسایی شده و شیوع گسترده ای یافته ؛ تا جایی که متاسفانه هم اکنون در بسیاری از کشورهای جهان فراگیر شده است.

نحوه انتشار ویروس کرونای جدید :

ویروس جدید کرونا ، از راه عطسه و سرفه به راحتی قابل انتشار است. ساده ترین راه ورود این ویروس به بدن از طریق تماس دست آلوده با دهان ، چشم ها و بینی می باشد.

لازم به ذکر است از زمانی که شما با فرد آلوده به ویروس تماس داشته اید تا زمان ظهور علائم آن ، ۵ الی ۶ روز طول خواهد کشید ؛ البته ممکن است مدت زمان پیدایش علائم ویروس کرونا ، بین ۲ الی ۱۴ روز نیز متغیر باشد.

توجه داشته باشید که از زمان تماس با فرد مبتلا ، می بایست حداقل به مدت ۱۴ روز خود را قرنطینه کنید و نکات بهداشتی را به طور کامل رعایت نمایید.

علائم ویروس کرونا :

افرادی که دچار ابتلا به این ویروس شده اند ممکن است با علائمی اعم از بالا رفتن درجه حرارت بدن ، سرفه ، تنگی نفس و عوارضی از این قبیل مواجه شوند. در موارد حادتر نیز عفونت ناشی از این ویروس سبب ناراحتی شدید تنفسی شده و منجر به ذات الریه خواهد شد.

کشف ویروس کرونای جدید در مایع مغزی نخاعی :

بر اساس شناسایی کرونا ویروس در مایع مغزی نخاعی یک بیمار ۵۶ ساله مبتلا به کرونا ویروس که به آنسفالیت مبتلا بوده ، تحقیقاتی در این زمینه به عمل آمده و گزارش شده است که ویروس کرونای جدید ، می تواند به ارگان های مختلف بدن نظیر بافت مغزی ، آسیب رسانده و همچون سارس و مِرس ؛ سسیستم عصبی مرکزی را مورد هجوم قرار داده و به مایع مغزی نخاعی نفوذ کند.

از این رو توصیه می گردد ، چنانچه هوشیاری بیمار به صورت ناگهانی دچار نوسان گردد ، پزشکان می بایست مایع مغزی نخاعی وی مورد بررسی قرار داده و به این ترتیب از افزایش آمار مرگ و میر بکاهند.

drhejazi2

View Comments

Recent Posts

میگرن چیست ؟ علائم و درمان آن

به طور کلی به اختلال یا سردرد مزمنی که به دلیل تغییرات موقتی قطر رگ…

3 روز ago

فلج بل و معرفی روش های درمان آن

عارضه ای به نام از کار افتادگی موقت عضلات صورت ، فلج بل گفته می…

1 هفته ago

درمان افسردگی

تقریبا همه افراد در برهه ای از زندگی خود با احساس نا امیدی همراه بوده…

2 هفته ago

مننژیت

مننژیت به معنای التهاب غشاهای احاطه کننده مغز و نخاع می باشد. تورم ناشی از…

3 هفته ago

درمان ام اس | دکتر مونا حجازی

درمان ام اس چگونه است ؟ افرادی که مبتلا به ام اس هستند ، باید…

3 هفته ago

پارکینسون

پارکینسون یا فلج لرزان ، پس از آلزایمر دومین بیماری مهم جهان می باشد. این…

4 هفته ago