انواع تومور مغزی

انواع تومور مغزی : رشد بی رویه توده ای در مغز موجب بروز تومور های مغزی خواهد شد. تومور های مغزی انواع مختلفی دارند : تومور های مغزی خوش خیم و تومور های مغزی بد خیم یا سرطانی.

تومور های مغزی می توانند ابتدا در مغز ایجاد شوند و رشد کنند ( تومور های اولیه مغز ) و یا تومور هایی که در سایر قسمت های بدن ( تومور های ثانویه یا متاستاتیک ) ایجاد شدند و تا مغز گسترش می یابند. سرعت رشد تومور های مغزی در هر فرد متغیر می باشد. لازم به ذکر است سرعت رشد و محل تومور مغزی ، چگونگی عملکرد سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

روش های درمان تومور های مغزی بستگی به نوع تومور مغزی ، اندازه آن و محل رشد تومور دارد.

انواع تومور مغزی شامل

  • گلیوم ها

گلیوم ها در مغز یا نخاع ایجاد خواهند شد.

  • مننژیوم

تومور مننژیوم نشات گرفته از غشا های مغز و نخاع فرد می باشد. اغلب در مراحل ابتدایی به دلیل کوچک بودن تومور ، فشاری به روی بافت های اطراف وارد نمی شود و به همین دلیل قابل تشخیص نمی باشد.

انواع تومور مغزی

  • نوروم های صوتی

نوروم های صوتی از جمله تومور های خوش خیم می باشند که روی کنترل توازن و شنوایی گوش تاثیر گذار می باشد.

  • آدنوم های هیپوفیز

آدنوم ها تومور های خوش خیمی هستند که در غده هیپوفیز مغز پدید خواهند آمد.

متخصص مغز و اعصاب

پزشکی که تخصص مغز و اعصاب دارد را نورولوژیست یا متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات نیز می نامند. جراح مغز وا عصاب پس از اتمام دوره عمومی پزشکی ، طی دوره ۴ ساله تخصص مغز و اعصاب را دریافت کرده و در این مدت آموزشاتی راجع به تشخیص و درمان اختلالات عصبی چون مغز ، نخاع ، اعصاب و عضلات می بیند.

متخصص مغز و اعصاب ، توانایی بررسی و انجام کلیه معاینات عصبی از اعصاب سر و گردن ، بررسی قدرت عضلانی و حرکتی ، بررسی تعادل ، حرکت و واکنش و احساس ، حافظه ، گفتار ، زبان و سایر قابلیت های شناختی را دارد.

هزینه جراحی انواع تومور مغزی

بدون بررسی و انجام معاینات اولیه ، محاسبه هزینه جراحی و درمان تومورهای مغزی امکان پذیر نمی باشد ، چرا که این هزینه برای هر فرد بسته به میزان بزرگی و محل تومور متغیر می باشد. همچنین علاوه بر هزینه جراحی ، باید هزینه های جانبی که بعد از جراحی مشخص خواهند شد را در نظر بگیرید. هزینه های جانبی نیز بعد از جراحی بسته به حال بیمار و اینکه چه مدت لازم به بستری بودن در مراقبت های ویژه دارد متغیر می باشد.

همچنین هزینه دارو های مصرفی نیز بخش عظیمی از مخارج درمان را تشکیل می دهد. بیماری که مجبور به مصرف طولانی مدت دارو باشد ، قطعا هزینه بیشتری را متقبل خواهد شد.

 

 

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button