نشانه بیماری ام اس

نشانه بیماری ام اس : گزگز و خواب رفتگی دست و پا از نشانه های ابتلا به بیماری ام اس می باشد که در صورت تشخیص به موقع قابل درمان خواهد بود.

بسته به محل درگیری در مغز و همچنین عملکرد و مسئولیت آن ناحیه در سیستم عصبی مرکزی ، حمله های ام اس همراه با علائم خاصی خواهند بود.

به طور کلی علائم عصبی مهمترین و اصلی ترین علائم ابتلا به بیماری ام اس می باشد ، چرا که ام اس تاثیر مستقیم در سیستم عصبی دارد به طوریکه موجب کندی و اختلال در روند پیام رسانی مغز خواهد شد.

یکی دیگر از علائم اولیه بیماری ام اس ، اسپاسم عضلانی می باشد که اغلب عضلات پا را تحت تاثیر قرار می دهد و حدود ۴۰ درصد افراد به آن دچار خواهند شد.

گاهی افراد در مراحل اولیه متوجه علائم بیماری ام اس می شوند ، این در حالیست که ممکن است برای برخی افراد علائم تا حدی خفیف باشد که تا چند هفته بعد از بیماری هم متوجه نشوند.

سیستم عصبی ، شبکه ای پیچیده در بدن می باشد که وظیفه سازماندهی ، کشف و تعاملات انسانی شخص را بر عهده دارد و همچنین مسئول حرکت ، تعادل و هماهنگی بدن نیز می شود.

لازم به ذکر است علائم بیماری های مغز و اعصاب مشابه یکدیگر هستند و نورولوژیست با انجام آزمایشات خاص و معاینه متوجه نوع بیماری خواهد شد.

نشانه بیماری ام اس

• ضعف عضلانی
  • مشکلات مثانه
  • سستی عضلات
  • اسپاسم عضلانی
  • اختلالات بینایی
  • مشکلات جنسی
  • احساس سرگیجه
  • اختلال در صحبت ها
  • مشکلات تفکر و حافظه
  • عدم توانایی در حفظ تعادل
  • بی خوابی و اختلال در خواب
  • سخت شدن راه رفتن و قدم زدن
  • مور مور شدن نواحی مختلف بدن

به طور کلی این علائم برای همه افراد مبتلا به ام اس یکی نمی باشد. گاهی ممکن است علائم ایجاد شده در فرد بعد از مدتی از بین برود و دیگر تکرار نشوند ، اما در حالتی ممکن است علائم حتی شدید تر شده و به مرور پیشرفت کند.

لازم به ذکر است نیمی از افراد مبتلا به ام اس دچار اختلالات فکری می باشند و قادر به حل مسائل نیستند و دچار فراموشی موضعی خواهند شد.

درمان بيماري ام اس

امروزه درمان قطعی برای بیماری ام اس وجود ندارد اما در حال حاضر دانشمندان دنیا در صدد یافتن راهی برای درمان این بیماری هستند.

با این حال برای کنترل این بیماری دارو های خوراکی و تزریق های متعددی چون اینترفرون ها و دارو های ضعیف کننده سیستم ایمنی بدن ، تجویز خواهد شد.